4 . Moving Narratives
With Flipnote Studio, you don't just view and evaluate others' creations, you can also rework them.
That's right. I call it "participatory animation." For the most part, each animation submitted will have been created by just one person, but with Flipnote, you can tinker with what someone else has made. Anyone can continue what someone else has started.
If lots of people alter it, then won't it be impossible to tell whom it belongs to?
The original creator's name will be kept on file. As others download the animation and alter it, their names will be added as collaborators to a sort of credits list, which will be viewable. I think everyone will be happy to see their participation kept on record like that.
Even though the original creator won't change, the creation may end a different way. So the person who threw out the first idea will be extremely interested in how it turned out in the end. You won't just upload something and then forget about it, you'll be checking in on it all the time.
I'm looking forward to seeing the animations grow and branch out like a family history until bam - you've got a big tree!
The original creator will be a kind of family ancestor! (laughs) So, what do you have in store for Flipnote Studio from now on?
There's so much we want to do, so it could be quite a while before it all gets done. First, we want to release it this year, with Hatena starting up its Flipnote Hatena service at the same time.
When service actually starts, there will be lots of submissions, and we'll begin to see what will be there to make it more fun. Once that's happened, I want to add new services, release Flipnote Studio Version 2, and reflect in it what we've found that makes Flipnote Studio more interesting. We also plan to introduce the credits list function I mentioned earlier. After that, I want to open it to the whole world so people everywhere can view and evaluate a wide variety of animation.
To tell you the truth, I have no idea what kind of animation will be submitted once the software is released. That's because, as I've been working together with Kondo-san, animation far surpassing anything we ever expected has shown up. For example, notes like diary entries composed entirely of words, and unique creations, using photos, that can't really be called flick book animation.
So you would consider it a success if Flipnote as a proper noun fell into common use.