Sakaguchi, hoe heb je je team samengesteld?
Voor mij zijn de illustraties voor het uiterlijk van het spel en de personages extreem belangrijk. Ik overlegde met Fujisaka, die vandaag bij ons is aangeschoven. Samen werkten we aan de uitwerking van de ontwerptekeningen voor The Last Story. Het artwork van Fujisaka ligt aan de spelwereld ten grondslag.
Eindelijk krijgen we de kans om een vraag te stellen aan Fujisaka. (lacht) Zou je jezelf kort willen voorstellen?
Mijn naam is Kimihiko Fujisaka. (lacht) Ik was verantwoordelijk voor de ontwerpen van personages voor The Last Story.
Je tekenwerk heeft vele fans, waaronder personeel hier bij Nintendo. Ik heb veel mensen horen spreken over hoe fraai de graphics zijn.
Wat voor soort verzoeken deed Sakaguchi toen je aan de graphics begon te werken?
Nou, ik weet niet zeker of je het een verzoek kunt noemen... Aan het begin hadden we alleen wat richtlijnen voor het plot. Toen vroeg Sakaguchi aan mij: ‘Wat stel je je daarbij voor?’ Dus ik kreeg veel vrijheid om de dingen op mijn eigen manier te doen.
Ik was vanaf het allereerste begin bij dit project betrokken. Maar omdat Sakaguchi in Hawaï leeft, en omdat hij me een nogal afstandelijk figuur leek, was ik aanvankelijk een beetje bezorgd of we wel goed met elkaar zouden kunnen communiceren. Maar toen de ontwikkeling eenmaal was begonnen, verdween die angst al snel, en maakten we gestage vorderingen. Ik kreeg het gevoel dat Sakaguchi iemand was die het bereik van mijn tekeningen kon vergroten.
(lacht) Zoiets heb ik verschillende mensen op kantoor horen zeggen: ‘Volgens mij ben ik voor haar gevallen...’
Dus, Sakaguchi, ik begreep dat je Fujisaka ontmoette via een vorige baan, en dat je daarna met hem bent gaan samenwerken.