Wat was er nog meer moeilijk bij het namaken van de muziek voor The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D voor het Nintendo 3DS-systeem, afgezien van de muziek voor Hyrule Field?
Het was om te beginnen erg moeilijk om het geluid van een spelcomputer als de Nintendo 64 na te maken op een draagbaar systeem als de Nintendo 3DS.
Ik wilde dat geluid zo goed mogelijk namaken, maar het klonk gewoonweg niet hetzelfde als op het Nintendo 64-systeem. Ik bleef het aanpassen voor de luidsprekers van de Nintendo 3DS en uiteindelijk kwam het aardig in de buurt bij wat ik wilde.
Je hoort het titelnummer tijdens de eerste beelden, als Link op Epona over Hyrule Field galoppeerd, toch?
Ja. Het is een uiterst rustig ocarinanummer met pianobegeleiding. Kondo vond het volume van de ocarina te hoog. Ik dacht dat ik me aan het origineel had gehouden en wist niet waarom het anders was. Ik liet hem er keer op keer naar luisteren, totdat hij zei, ‘Ah, er is geen galm.’
Galm is een echo-achtig effect dat je bijvoorbeeld in een concertzaal hoort. Het werd in Ocarina of Time 3D niet gebruikt, waardoor de ocarina uit de toon viel.
Ik stelde me voor dat het geluid van ver weg kwam. Ik wilde in het titelnummer een sfeer creëren van iemand die je niet ziet, die in het bos op een ocarina speelt. Toen ik de muziek hoorde die Yokota had ontwikkeld, had hij de lengte van de noten weliswaar precies nagemaakt, maar het klonk niet alsof het afkomstig was van iemand ver weg.
Dat is waar. Ik had het bijna opgegeven. We waren bang dat als we de Nintendo 3DS van galm zouden voorzien, het spel te zwaar zou worden en niet goed zou lopen.