Aonuma, waarom wilde jij The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D maken?
Zoals ik al even aanstipte toen ik me voorstelde, wilde ik iets doen aan de Water Temple. Iedereen heeft het erover, dus dat heb ik de afgelopen dertien jaar altijd al willen doen!
Hoeveel waardering The Legend of Zelda: Ocarina of Time ook heeft gekregen, de Water Temple is altijd een kwestie geweest – alsof er al dertien jaar een graatje in je keel zit.
Ja. Het ergste is nog wel als je je realiseert hoeveel mensen het daar wel niet hebben opgegeven. Dus als we dit keer de twee schermen van de Nintendo 3DS gebruikten, bedacht ik dat Link zijn metalen laarzen in een oogwenk kon aan- en uittrekken. Dus we besloten de Water Temple aan te passen.
Het touchscreen maakte een enorm verschil. In de vier hoeken bevinden zich pictogrammen die je met je vingers kunt aanraken. Dat had een groot effect op de manier van spelen, en nu voelt het ongelofelijk goed aan.
Het Nintendo 64-systeem had zes knoppen, terwijl het Nintendo 3DS-systeem er maar vier heeft. Om het probleem van de missende knoppen op te lossen, stelde Grezzo het DS Touch Screen Testing Team samen, vlak nadat de ontwikkeling begon.
Ze verspilden geen tijd! Ze waren al begonnen, nog voor wij de specificaties klaar hadden.
Ja. Het eerste waar ik aan dacht toen ik over het project hoorde, was het verschil tussen het bovenste en het onderste scherm. Dus terwijl ik terugreed met de hogesnelheidstrein dacht ik, ‘Daar moeten we naar kijken.’ Ik bedacht een manier om dat te doen met het Nintendo DS-systeem. Het idee om de knoppen in de vier hoeken te plaatsen kwam van Shimizu en ons team.
Ikuta, wat vond jij van de manier waarop The Legend of Zelda: Ocarina of Time wisselde tussen de oude en de nieuwe versie?
Omdat ik me bezig hield met Mario Club, hoorde ik direct de meningen en indrukken van de mensen die het spel speelden. Ik luisterde goed naar hun opmerkingen en dacht aan mijn eigen herinneringen van toen ik dertien jaar eerder helemaal in het spel opging. Ik sprak met Grezzo over mogelijke veranderingen, maar het eerste wat ze zeiden was, ‘Met dit tijdschema is dat onmogelijk!’ Maar uiteindelijk maakten ze alle noodzakelijke wijzigingen en verbeteringen, tot op het allerlaatste moment.