Ja. Maar ik heb ook een nummer met een orkest opgenomen. Maar het was er maar een.
Dit keer heb je je toegelegd op het nabootsen van nummers die Kondo meer dan tien jaar geleden schreef.
Je kon jezelf niet inhouden, als Nintendo’s grote man op het gebied van orkestrale muziek?
Ja, gelukkig wel (lacht)! Het orkest klinkt fantastisch op het Nintendo 3DS-systeem, dus ik wil dat mensen het horen.
Ik was betrokken bij de hardwareontwikkeling van de luidsprekers en versterkers voor het Nintendo 3DS-systeem.
We luisterden naar verschillende formaten luidsprekers, om erachter te komen hoeveel centimeter groot ze moesten worden.
Een verschil van één millimeter in de diameter van de luidspreker kan een enorm verschil maken in de manier waarop ze klinken.
Dat klopt. En we maakten aanpassingen waardoor orkestrale muziek ook goed zou klinken.
O, is dat zo? Je koos de luidsprekers en paste de versterkers aan met orkestrale muziek in je achterhoofd?
En we voorzagen het Nintendo 3DS-systeem van programmatuur om de kwaliteit van het ruimtelijke geluid te verbeteren.
Dus ook al bevinden de luidsprekers zich op het systeem, het klinkt alsof je het geluid rond je oren hoort.