Toen jullie aan The Legend of Zelda: Ocarina of Time werkten, brachten jullie tot het laatste moment allerlei ideeën bij elkaar, terwijl jullie zeiden: “Laten we dat toevoegen!” En: “En dat ook!” En: “We kunnen dit rechtzetten!” Toen het eindelijk in de verkoop ging, wist het de harten van mensen overal ter wereld te beroeren. Hoe kwam dat volgens jullie?
Veel mensen zeggen dat ze het epische verhaal mooi vinden. Maar op scriptniveau is het verhaal eigenlijk niet zo episch.
Zo voelde ik dat ook. Toen ik The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D voor de Nintendo 3DS maakte, speelde ik voor het eerst sinds lange tijd weer eens de oorspronkelijke Nintendo 64-versie en bemerkte ik een enorme hoeveelheid gastvrijheid.
Die concentratie is verbazingwekkend. En het is niet het sterk geconcentreerde soort gastvrijheid dat je in hedendaagse spellen tegenkomt. Ocarina of Time heeft een zekere hobbeligheid, onregelmatigheid of ruwheid.
Ten slotte wil ik graag dat jullie allemaal wat zeggen over hoe jullie de mensen Ocarina of Time zouden willen zien spelen, nu het spel dertien jaar na zijn oorspronkelijke release is teruggekeerd. We beginnen met jou, Haruhana-san.
Toen ik voor het eerst van de remake hoorde, was ik erg blij dat de mensen die de Nintendo 64-versie niet hadden ervaren, een kans zouden krijgen om het spel te spelen. Maar ik maakte me ook zorgen dat mensen het spel ouderwets zouden vinden, omdat we een remake maakten die trouw bleef aan de oorspronkelijke versie.