Dank voor jullie komst.
Dit jaar vieren we het vijfentwintigjarig jubileum van The Legend of Zelda.1 Ik wil het vandaag met jullie hebben over de muziek in The Legend of Zelda. Jullie hebben allebei eerder meegedaan aan een Iwata vraagt-interview, maar zouden jullie je nog eens willen voorstellen? 1Het vijfentwintigjarig jubileum van The Legend of Zelda: het eerste deel uit de serie werd in februari 1986 uitgebracht voor het Japanse Family Computer Disk System. In 2011 is dat 25 jaar geleden.
De 25e verjaardag van Super Mario Bros., vertelde je dat Super Mario Bros.2 het tweede spel was waar je aan werkte. Betekent dat dat The Legend of Zelda3 het derde spel was waar je de muziek voor schreef? 2Super Mario Bros.: een actiespel dat in september 1985 werd uitgebracht voor de Japanse Family Computer (Famicom). 3The Legend of Zelda: een actie-avonturenspel dat in Japan in februari 1986, gelijktijdig met het Family Computer Disk System, werd uitgebracht.
Het is verbazingwekkend dat een medewerker van Nintendo, als tweede spel waar hij aan werkt, de muziek schrijft voor Super Mario Bros., en als derde spel de muziek bedenkt voor The Legend of Zelda.
Ik weet nog dat het elkaar opvolgde, met slechts drie maanden tussen de twee titels.
The Legend of Zelda was voor het Family Computer Disk System, dat na het Famicom-systeem op de markt werd gebracht, dus je kon gebruikmaken van een andere geluidsbron.
Ja. We gebruikten de nieuwe geluidsbron voornamelijk voor geluidseffecten, en dat extra geluid hielp enorm dus ik deed mijn werk met veel plezier.
In vergelijking met Kondo werk je nog niet zo lang aan de ontwikkeling van The Legend of Zelda, maar je speelt het al je hele leven, toch?
Ik kan er eindeloos over praten (lacht)! Je weet niet half hoeveel ik van The Legend of Zelda: Ocarina of Time4 houd! 4The Legend of Zelda: Ocarina of Time: een actie-avonturenspel dat in november 1998 werd uitgebracht voor het Japanse Nintendo 64-systeem. Het was het eerste spel in de serie dat van driedimensionale beelden was voorzien.
Ik ben Yokota en ik werk voor de afdeling EAD Tokyo Software Development. Ik deed mee aan Iwata vraagt - Super Mario Galaxy 2, dus sommige mensen vragen zich misschien waarom ik het hier heb over The Legend of Zelda.