Het project ving dus aan met maar drie mensen, de ontwikkeling verliep niet bepaald gladjes en de enige instructies waren dat het lichaamsgewicht moest kunnen worden gemeten en de voeding moest kunnen worden bijgehouden.
In het begin vroeg ik hun me te laten zien wat ze hadden gemaakt, maar ik stuurde ze regelmatig terug omdat het nog niet helemaal was zoals het zou moeten zijn.
Ik had nog steeds het beeld voor me van een gezin dat tegen elkaar dingen zou zeggen als: ”Papa, je bent wel een beetje aangekomen de laatste tijd!” Ook dacht ik dat als het gezicht van degene die zichzelf weegt, in beeld zou verschijnen in de vorm van een Mii-personage, dit de hele familie zou aanmoedigen om samen van de software te genieten.
Je bedoelt het beeld van een gezin dat er plezier in heeft om over elkaars gewicht te praten.
Leuker dan als ze me zouden vergeten! Zelfs als ze alleen maar over mijn slechte kanten praten! (lacht)
Eigenlijk wel, ja. Daar zijn allerlei dingen uit voortgekomen. Omdat ik het druk had met onder meer Wii Sports, vroeg ik het team op zoek te gaan naar sportleraren en wetenschappers die deskundig waren op het gebied van evenwicht, om het project te leiden. Vanaf dat moment begon ik het als een echt project te zien. Met echter één groot verschil: er waren nog steeds maar drie teamleden! (lacht) Ik weet zeker dat ze dachten: wat gaat hij nu weer voor ons verzinnen?
Ik ben van mening dat het tijdens de ontwikkeling vaak zo is dat, zelfs als je honderd redenen ertegen kunt bedenken, je nog steeds voortgang boekt als je ten minste één briljant idee hebt. Hoe verliep dit proces tijdens het maken van Wii Fit?