Aangezien het in Wii Fit draait om gezondheid, is het onder de aandacht gekomen van behoorlijk wat vrouwelijke gebruikers. Shibata-san, jij was het eerste vrouwelijke teamlid. Wat voor indruk heb je gekregen door aan dit project te werken?
Op een bepaald moment was het algehele uiterlijk van Wii Fit vrij kil en transparant en had het weinig warmte. Omdat Wii Fit is ontworpen voor in de huiskamer en om door de hele familie te worden gebruikt, wilde ik dat het wat warmer zou zijn. Dus viel ik Oyama-san lastig met opmerkingen als: “Verander de kleur van de kalender!” en “Voeg eens wat meer stempels toe!”
We dachten dat het er leuk uit zou zien en het spel zou opvrolijken als we licht op je Mii-personage zouden laten schijnen terwijl je de hoepel laat draaien.
We wilden zoiets hebben als het feeënstof dat feeën in tekenfilms achterlaten als ze rondvliegen.
Ik heb het gevoel dat het geluid door dit ‘toverachtige’ imago is beïnvloed. Miyagawa-san had het eerder over een berg eisen van de vrouwelijke teamleden, dus dat was er vast ook een. (lacht)
Ik heb ook echt geprobeerd dit sprankelende geluidseffect te maken, omdat ik wist dat het spel dat nodig had, maar het was nooit goed genoeg voor hen.
We vroegen Miyagawa-san om het geluidsvolume van de draaiende hoepel laag te houden zodat het sprankelende geluidseffect niet zou worden overstemd en wel zou opvallen.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik deze taak had. We wisten natuurlijk ook wel dat we het niet zo schattig moesten maken dat het bij mannen niet meer zou aanslaan. Om dat te voorkomen hebben we het spel nog wat bijgeschaafd, bijvoorbeeld door het geheel wat grappiger te maken.
Miyamoto-san demonstreerde samen met de gasten Shinji Morisui, Miho Nakai en Sayo Aizawa het spel tijdens de Nintendo Conference. Het voelde vast bijzonder om hen het spel te zien spelen en er zo veel plezier mee te zien hebben.