Een Wii Balance Board met een staart
Ik denk dat een van de grootste problemen waar jullie mee te maken hadden, was een besluit te nemen over het ontwerp. Zo was de hoofdkleur van Wii Fit op een bepaald moment blauw11, om overeen te komen met de Wii zelf. Tijdens de E3 in juli was het nog blauw, maar daarna werd jullie gevraagd het in groen te veranderen. 11 De hoofdkleur van de schermen in Wii Fit zoals ze werden getoond op de Nintendo Conference in Japan op 10 oktober 2007.
Op de dag voor de Nintendo Conference had iedereen het er opeens over om de kleur groen te maken. Ik had het gevoel dat dit uiteindelijk wel zou gebeuren, dus ik had me er al min of meer bij neergelegd. Het leek erop dat steeds meer mensen groen een betere kleur vonden.
Net na de E3 begon alles steeds groener te worden. Ik had voor blauw gekozen vanwege het zuivere, schone karakter ervan en bovendien was het de hoofdkleur van de Wii. Ik had echter het gevoel dat het niet de impact zou hebben die eigenlijk nodig was voor een volledig origineel product. Daarom besloot ik om op het laatste moment nog de kleur groen te maken, maar ik denk dat dat uiteindelijk de juiste keuze is geweest, zeker omdat groen een perfecte kleur is om het thema gezondheid aan te geven.
En we bedanken je voor je harde werk! (lacht) Laten we verder gaan. Ik heb begrepen dat jullie al vroeg besloten om spelers Mii-personages te laten gebruiken in Wii Fit. Hoewel het concept van de Mii-personages prima werkt in Wii Fit, kun je niet te veel elementen van Mii-personages in het spel werken. Bovendien heb je al een realistisch bewegende, mannelijke en vrouwelijke trainer en een Wii Balance Board-personage met menselijke trekjes. Ik vermoed dat een kleine ontwerpfout had kunnen leiden tot een onsamenhangend geheel. Hoe moeilijk was het om alle elementen samen te voegen?
Nou, we konden de Mii-personages bijvoorbeeld niet de Muscle Workouts en Yoga-oefeningen laten doen. Ze zouden geen dingen als de boomhouding kunnen doen, omdat hun armpjes gewoon te kort zijn! (lacht)
En bovendien kun je geen realistisch geproportioneerd Mii-personage voor deze oefeningen maken! (lacht)
In het begin dachten jullie erover om echte beelden van trainers voor het spel te gebruiken in plaats van ze uit polygonen te maken, nietwaar?
Met dit scenario viel alles op zijn plaats en werd de ontwikkeling van het spel een stuk gemakkelijker.
Ik denk dat een van de grootste problemen waar jullie mee te maken hadden, was een besluit te nemen over het ontwerp. Zo was de hoofdkleur van Wii Fit op een bepaald moment blauw 11 , om overeen te komen met de Wii zelf.
Toen ik bij het ontwikkelingsteam kwam, was het Wii Board-personage nog niet gemaakt. Niet lang daarna begonnen we te overleggen over het ontwerp van de Wii Balance Board-leraar. We dachten er zelfs over om dit personage te baseren op de trainer die de leiding had over de Wii Fit-oefeningen. Miyamoto-san stelde echter voor om het Wii Board te laten praten. Op die manier zouden we alleen het Wii Board hoeven te gebruiken om alles uit te leggen en zouden we alle verschillende onderdelen van Wii Fit met elkaar kunnen verbinden. Toch konden we ons niet voorstellen dat iemand het erg leuk zou vinden om naar een levenloos accessoire te kijken dat op een formele manier zou praten, dus verzonnen we een scenario waarin deze Wii Board-leraar de gave krijgt om zijn vorm in de wereld van Wii Fit naar wens te veranderen. Op een bepaald moment tijdens de ontwikkeling kon je het Wii Board-personage als een soort vliegend tapijt vanachter een kalender vandaan zien vliegen.