De Nintendo MP3 Player is nauwelijks groter dan een Game Boy Advance-spelcassette, maar wanneer hij in de spelcassette-opening van de Game Boy Micro zit, verandert hij je handheld in een volledig uitgeruste MP3-speler. Selecteer je favoriete nummers, pas de afspeelmogelijkheden aan via eenvoudige touchscreenbediening en speel je muziek af via de Game Boy Micro-luidsprekers of een hoofdtelefoon.