De Wii U is Nintendo's gloednieuwe spelsysteem voor thuis, die de manier waarop je omgaat met je televisie en de manier waarop je in verbinding staat met je vrienden en familie, fundamenteel verandert. Het is een krachtig hogedefinitie-systeem met een fantastische nieuwe controller die een compleet nieuwe invulling geeft aan het samen spelen van spellen: de Wii U GamePad.
De Wii U GamePad is je tweede venster op de spelwereld en biedt spelers volledig nieuwe perspectieven, of ze nu alleen of samen met vrienden en familie spelen. Krijg toegang tot gedetailleerde informatie zonder de actie uit het oog te verliezen of geniet van nieuwe multiplayer-mogelijkheden waarbij je dingen kunt zien die de andere spelers niet zien.
Het hele gezin kan zijn eigen gebruiker en Mii-personage aanmaken, waardoor het nog makkelijker wordt om samen van spellen te genieten, terwijl de Wii U zich blijft evolueren dankzij de systeemupdates.
Miiverse is een gloednieuw netwerkcommunicatiesysteem dat spelers overal ter wereld in staat stelt om ervaringen te delen, spellen te bespreken en nieuwe inhoud te ontdekken.