De jaren tachtig komen weer tot leven wanneer het Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System op 12 november wordt uitgebracht. De klassieke NES is terug in een nieuwe maar vertrouwde vorm als miniatuurversie van het oorspronkelijke Nintendo-systeem. Het Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System wordt geleverd met een HDMI-kabel waarmee je het systeem kunt aansluiten op een HD-tv. Daarnaast zijn er op het systeem 30 NES-games geïnstalleerd, waaronder de populaire klassiekers Super Mario Bros., The Legend of Zelda, Metroid, Donkey Kong, PAC-MAN en Kirby’s Adventure.
Het Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System wordt geleverd met een HDMI-kabel, een USB-kabel waarmee je het systeem kunt opladen* en een Nintendo Classic Mini: NES-controller. Of je nu een oude favoriet opnieuw ontdekt of het plezier van de NES voor het eerst ervaart, de fantastische collectie NES-klassiekers die bij dit systeem zit, heeft voor ieder wat wils.