Pokémon mini
Dus je dacht dat de Game Boy Advance klein was? Dan heb je het miniscule Pokémon-systeem van Nintendo zeker nog niet gezien. Met een formaat van 7,4 x 5,8 cm x 2,3 cm is dit systeem nog niet half zo groot als de Game Boy Advance. Met een spelcassette erin weegt de Pokémon mini slechts 70 gram, waardoor je nauwelijks merkt dat je hem bij je draagt.
De Pokémon mini is beschikbaar in drie kleuren: groen, paars en blauw. Dit zijn de kleuren van drie van de populairste Pokémon: Chikorita, Smoochum en Wooper. Welke is jouw favoriet?
Dankzij de ingebouwde trilfunctie zorgt de Pokémon mini voor opschudding in je handen. En de Pokémon mini beweegt niet alleen zelf, hij houdt ook jouw bewegingen in de gaten. Een bewegingssensor in dit kleine apparaatje laat je de Pokémon in beeld bewegen door met je hand te schudden als een wilde Poké-fan.
Op superdunne spelcassettes van postzegelformaat bieden de games voor Pokémon mini ongekend veel speelplezier per vierkante centimeter. Dribbel met basketballen, speel flipper, of breek je brein over een puzzel. Je raakt niet snel uitgespeeld. Natuurlijk spelen je favoriete Pokémon de hoofdrol, zoals Pikachu, Wooper, Celebi, Chansey en vele anderen.
De eerste keer dat je je spelsysteem aanzet, kun je de tijd instellen. Het batterijgeheugen telt vanaf dan alle seconden, minuten, uren en dagen, zelfs als het systeem is uitgeschakeld. Met de Pokémon mini weet je altijd hoe laat het is.
Als er zich op maximaal een meter afstand een andere Pokémon mini bevindt, kunnen de twee systemen communiceren via de infraroodpoorten. Dit betekent dat je met maximaal zes spelers tegelijk kaartspellen, sportwedstrijden en gevechten tegen en met andere spelers kunt ervaren!