Ten slotte wil ik graag dat elk van jullie iets zegt over de terugkeer van The Legend of Zelda: Ocarina of Time, dertien jaar na zijn oorspronkelijke release. Zullen we met jou beginnen, Iwawaki-san?
Prima. Ik heb The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D voor het Nintendo 3DS-systeem zelf uitgeprobeerd en gemerkt hoe ik opging in die grote wereld van The Legend of Zelda.
Ja, dat viel me ook op. Ik had het gevoel dat ik die wereld in mijn handen had. Ik hoop dat iedereen volop zal genieten van de wereld van The Legend of Zelda.
Zoals eerder al werd gezegd, was het erg leuk toen we het oorspronkelijke spel maakten, omdat we iedere dag beloond werden door vooruitgang te boeken en de wereld in het spel samen te zien komen. Ik denk dat de spelers zullen merken hoeveel plezier wij hadden.
Inderdaad. Ons gevoel van dertien jaar geleden wordt in de Nintendo 3DS-versie nog verder versterkt. Ik hoop dat de spelers dat zullen merken. Als je in die gigantische wereld in de Nintendo 3DS-versie op avontuur gaat, staan je nieuwe ontdekkingen te wachten.
Precies. We hebben er allerlei rare dingen in gestopt (lacht), dus ik hoop dat iedereen die zaken zal vinden.
De Nintendo 3DS-versie is een remake, maar met een remake kun je verschillende richtingen inslaan. Ik denk niet dat je dezelfde meeslepende ervaring kunt realiseren door simpelweg de beelden op te poetsen en het luxer te maken. Maar deze remake profiteert van de stereoscopische 3D van het Nintendo 3DS-systeem, waardoor spelers de glorie van de Nintendo 64-versie vanuit een nieuw perspectief kunnen beleven. Dat vind ik geweldig.
Nee. Ik wist zo ongeveer hoe ze er in de Nintendo 64-versie uit moesten zien door me hun vormen voor te stellen. Maar toen ik in de Nintendo 3DS-versie bijvoorbeeld naar Hyrule Field keek, kreeg ik een veel beter beeld van hoe de landschappen en afstanden eruitzagen.
Ik ben heel erg bang om de Nintendo 3DS-versie te spelen. Ik heb namelijk het gevoel dat als ik mijn werk van dertien jaar geleden onder ogen krijg, ik een hoop dingen zal tegenkomen waar ik van terugdeins.