Haruhana-san, jij had de leiding over het personageontwerp, terwijl jij, Takizawa-san, de leiding had over de vijanden en de bazen. Hoe kwamen jullie ertoe om jullie rollen op die manier te verdelen?
Toen ik bij het team kwam, had ik zelfs eerst een paar vijanden gemaakt. Maar terwijl ik daaraan werkte, realiseerde ik me dat ik daar niet geschikt voor was.
Het was niet zozeer dat ik er niet goed in was, maar Takizawa-san was veel beter. Hij kwam met zoveel geweldige dingen dat ik automatisch voor hem aan de kant ging (lacht)!
Nee, maar ik kreeg wel lastige verzoeken – zoals een verzoek om iemand te tekenen die spoken zou kopen. Maar ik heb nog nooit zo iemand gezien (lacht)! Ik dacht toen: “Wat voor persoon zou een spook kopen?” En dan ging ik zitten, grijnsde ik van binnen en dacht ik: “Wat kan ik hieraan doen?” Het is makkelijk om je te concentreren op hoe personages eruitzien, maar volgens mij worden ze niet echt karakteristiek, voordat je ziet hoe ze zich gedragen als hun dialogen en demovideo’s bijeen worden gebracht.
Met andere woorden, je bent niet de enige die aan hun persoonlijkheden bijdraagt.
Dus de extreem karakteristieke personages zijn niet slechts het resultaat van je eigen bijdrage, maar het resultaat van iedereen die zijn ideeën erin verwerkt.
Precies. Het is mijn taak om de personages in eerste instantie vorm te geven, maar Osawa-sans script heeft iets van het ongevormde materiaal in zich.
Ik wed dat toen jij ze voor het eerst een vorm gaf, je een beetje speels verlangde dat iedereen je luidruchtig zijn commentaar zou geven.
Dat klopt. Maar als ik eraan terugdenk, was ik destijds misschien niet zo hongerig naar die waardering. Ik bedoel, misschien was ik toen een beetje vreemd, alsof ik in de ‘automatische tekenstand’ zat of zo.