Like Nothing Anyone’s Done Before
So basically, the project started with a mere three people, and development didn’t start smoothly, when the only instructions given were to measure one’s body weight and to record the things that one ate.
At first, I’d have them bring me what they’d made, only to repeatedly send them away again, saying things like “No, that’s not quite it”.
I definitely had an image of family members talking amongst themselves, saying things like “Dad, you’ve put on a bit of weight lately!” Also, I thought that if the face of the person who measured his or her weight appeared as a Mii, the software could encourage the whole family to get together around it.
You mean the idea of family members having fun by talking about each other’s weight, don’t you?
You’d be really happy if your wife and daughter were talking about you while you were out, right?
Basic Balance Test portion of the Body Test9 you do when you first use Wii Fit, right? 9 Measures your centre of gravity, BMI (Body Mass Index) and athletic ability, and based on this will then present you with your “Wii Fit Age”.
That’s right. All sorts of things developed from there. As I was working on other titles such as Wii Sports, I asked them to look for sports trainers and researchers well-versed in balance and see if they could supervise the project. It was from that point on that I really thought it had become a true project, but with one major difference, there were still only three members of staff! (laughs)I’m sure they were still thinking “What’s he going to make us do now?”
I think it’s often the case when making something that, even if there are a hundred reasons against it, you’ll still make progress if you have at least one brilliant idea under your belt. What was the process like with regards to Wii Fit?