Um, well…
Sugiyama-san, when I asked you earlier about whether you thought Nintendo would give Wii Fit such a strong push, you replied, “Of course not!” At what point did you realise that Wii Fit was being geared up to be a massive product?
I think the people who worked on this project thought for the whole time that it was going to be a minor project.
I never considered Wii Fit to be a minor project, but…when did you realise that it wasn’t?
I think it was once our team started getting bigger. For most of the time, we were working in a small team, but when more members were added to the team, I started wondering, “Could it…?” But I didn’t know for sure until I saw the response to Wii Fit at this year’s E3.
Even before seeing the response at E3, surely you should have known it wasn’t a minor product when Miyamoto-san decided to present it himself on stage?
I’d definitely heard about its high reputation at E3, but even then I wasn’t entirely convinced that it would be a major product.
But when I saw the scale of the preparations for the Nintendo Conference, I started suspecting that it might in fact be a major product.
You must have realised something was going on when you saw a large number of playable booths featuring Wii Fit! (laughs)
You must have been working so hard that you didn’t even notice what was going on around you. I’m sure there were certain points towards the end when development was pretty rough, especially because the final development stages of Wii Fit happened to coincide with the final stages of Super Mario Galaxy.
During the final stages of Super Mario Galaxy, we stopped getting any feedback from Miyamoto-san. That made us pretty nervous, and we felt like we’d been abandoned! (laughs)
Miyamoto-san’s desk was in a room just across the hall from our development room, so we had an arrangement in which we would either approach him at his desk or he would come here to give his suggestions. But then he seemed to suddenly vanish off the face of the planet, and we were worried that he wouldn’t come back to help with our project anymore. But the minute Mario Galaxy was completed, he buried us in an avalanche of suggestions! (laughs)