As Wii Fit is a game based around health, it’s attracted quite a bit of attention from female customers. Shibata-san, you were the first female member to join the team; what kind of impressions did working on this project leave you with?
There was a time when the overall look of Wii Fit was rather cool and transparent, and didn’t have much warmth. Since Wii Fit is designed to go in the living room and be enjoyed by the whole family, I wanted it to be a bit warmer. That’s why I started bugging Oyama-san with comments like, “Please change the colour of the calendar”, or “Please add more kinds of stamps.”
We thought that it’d look cute and brighten up the game if we made light shine down on your Mii as you twirled the hoop.
We wanted to have something like the fairy dust that sprinkles down when cartoon fairies fly around.
I have the impression that the sound was all influenced by this “glittery” image. Miyagawa-san earlier mentioned a mountain of demands coming from the female team members, so I’m guessing that had something to do with it. (laughs)
Right! (laughs) We constantly pestered Miyagawa-san to create a sparkly sound effect for the game.
I did try making this sparkly sound effect because I knew it was something the game needed to have, but I could never seem to make them happy.
We asked Miyagawa-san to keep the sound of the hoop spinning low so that it wouldn’t drown out the sparkly sound effect, but at the same time make it stand out.
So you somehow managed to find the space for the sparkly sound and squeezed it in! (laughs)
So in that way, I’m pretty glad I was assigned this job. Of course, we also realised that it’d be no good if we made it so cute that it would turn off men, so we tried adding various flourishes to prevent that from happening, such as taking the game in a comical direction.
Miyamoto-san demonstrated the game at the Nintendo Conference with guests Shinji Morisui, Miho Nakai and Sayo Aizawa. You must have felt something special when you saw them playing the game and having so much fun with it.