Genoeg werk voor twee systemen
Ik kan me voorstellen dat er vanaf de planning tot aan de voltooiing van de Nintendo DSi een hoop problemen de kop opstaken. Maar wat was achteraf gezien het moeilijkst?
Natuurlijk. In oktober 2007, voordat we de mallen maakten, waren de ontwerpen bijna voltooid. En dus verzamelden we de producenten van de Divisie voor Analyse en Ontwikkeling van Entertainment, om het aan de rest van het bedrijf te onthullen. De reacties waren niet geweldig. En om eerlijk te zijn, hadden we dat wel een beetje verwacht. Maar omdat de specificaties al vaststonden, konden we niets doen om het te voorkomen. We onthulden het aan ze, terwijl we twijfelden of het wel goed zou komen.
Het was net zo erg als ik had gevreesd. Haastig dachten we er nog eens over na en we besloten een bepaald kenmerk te verwijderen. En daarna begonnen we opnieuw en werkten we naar de versie toe die we nu hebben.
Hm, het lijkt me makkelijker te begrijpen als ik uitleg wat dat 'bepaalde kenmerk' precies was. Oorspronkelijk was de Nintendo DSi zo ontworpen dat er twee DS-spellen in pasten.
Er waren veel verzoeken van spelers, natuurlijk, en vanuit ons eigen bedrijf voor twee aansluitingen. We vonden dat ook een goed idee en hoewel we ons bewust waren van het negatieve effect op de afmetingen, besloten we om er toch voor te gaan. Maar toen jij en je team er een echt model van maakten en ik dat in mijn handen had, kon ik alleen maar denken: "Wat is het groot!"
Vergeleken met de uiteindelijke versie was het veel groter. Het was ook nog eens drie millimeter dikker.
Ja. Het was moeilijk om de afmetingen te verkleinen. Het heeft nogal een indruk op me gemaakt.