Nu wil ik Mita-san graag een paar vragen stellen. Maar stel jezelf eerst eens voor!
Ik ben Kentaro Mita. Bij dit project verleende ik ondersteuning aan wat we het Console Features Review Team noemden. Dit was een groep die was samengesteld uit medewerkers van verschillende departementen, met als doel de functies van de DSi te bespreken. Ik gaf bijvoorbeeld voorstellen door van het ene departement aan het andere en bracht ideeën van het Research & Engineering Department naar de juiste plek. In feite zorgde ik ervoor dat alles soepel bleef draaien tussen de verschillende departementen.
Mita-san was in de weer als netwerker en rende voor iedereen uit om de informatiestroom op gang te houden en elk probleem aan te spreken, zodra het de kop opstak.
Dat zeker (lacht). Tot voor kort kwam ik nauwelijks buiten mijn eigen departement. Nu kan ik zonder schroom gaan en staan waar ik wil.
Omdat hij altijd weer ergens naar op weg was, was hij nooit op zijn plek als ik met hem wilde praten (lacht)!
Oh (lacht). Mita-san, jij was betrokken bij de functies die in het systeem zijn gebouwd. Wat was volgens jou het keerpunt?
Dat was absoluut op het moment dat we de Winkel-functie toevoegden, waarmee je je Nintendo DSi kunt gebruiken om software te kopen en te downloaden. Dat was een groot keerpunt.
Daar was nogal een discussie over, nietwaar? Door dit toe te voegen, kon het concept van 'Mijn DS' voor het eerst gerealiseerd worden.
Ik verwachtte dat er een hoop softwarepakketten - van die software die voorheen moeilijk te verkopen was - bij zou komen. Om een paar simpele voorbeelden te noemen: producten als calculators en wegenkaarten die tot nog toe niet als softwarepakketten bestonden zouden geïntroduceerd kunnen worden en er zou een nieuwe markt ontstaan.
Weinig mensen zouden naar de winkel gaan, enkele duizenden yen aan calculator- of wegenkaartsoftware uitgeven, om vervolgens de DS Card in hun systeem te doen. Maar stel je voor dat we een Zelda Calculator, een Animal Crossing Klok, wegenkaarten van verschillende grote steden of slechts de simpele spelstand van Tetris als goedkope downloads zouden aanbieden! Ik weet zeker dat er een nieuwe vraag kan worden gecreëerd.