Ja, dat is een grote verbetering. De ontwerper zal blij zijn dat te horen (lacht).
Ik denk dat er met de Nintendo DSi een hoop is verbeterd, maar waar ik echt blij van werd - al is het subtiel en valt het niet zo op - is dat het geluid veel harder is en de geluidskwaliteit beter.
Toen ik Band Brothers DX (alleen verkrijgbaar in Japan) probeerde te spelen, was ik dolgelukkig. De DS Lite bevatte een hoop verbeteringen ten opzichte van de oorspronkelijke DS, maar dat ging ten koste van het geluid. Het is moeilijk op te maken uit de specificaties, maar als je het echt gebruikt, krijg je de indruk dat het iets meer volume nodig heeft. De Nintendo DSi is op dat gebied een hele verbetering. Hoe heb je dat technisch klaargespeeld?
Nou, er is zoiets als een Codec IC. Deze versterkt bijvoorbeeld het geluid en zet digitale signalen om in analoge. Dat is hier nieuw. Met andere woorden, de rand-..., de processor... Eh, hoe zal ik het zeggen?
En de luidsprekers van de Nintendo DSi zijn niet meer een serie gaatjes, als bij de DS Lite. Wat is daar de reden voor?
Nou, de Nintendo DSi heeft meer elementen als camera's en knoppen, die normaal gesproken rond zouden zijn. Het zou te ver gaan om er ook nog eens allerlei ronde gaatjes bij te maken. We wilden ervoor zorgen dat de DSi er netjes uit bleef zien.
De luidsprekeropeningen maken nogal een andere indruk dan de twee groepen met gaatjes in de DS Lite.