Als je de nieuwe DSi-browser met de eerdere DS-browser vergelijkt, wat is er dan veranderd en hoe?
Het gevoel. Vergeleken met de DS-browser heeft het, als je het gebruikt, meer van dat Nintendo-gevoel.
En hoe zou je dat ‘Nintendo-gevoel’ omschrijven? Dat het meteen reageert, als je op een knop drukt?
Zelfs als je een video zou zien van iemand die het gebruikt, zou je misschien niet denken dat het zo snel is. Als het aankomt op wat alleen door het oog kan worden waargenomen, zoals de weergavesnelheid, leggen de specificaties het af tegen pc’s en de Wii.
Hm, dit is misschien niet erg overtuigend – het komt immers van één van de ontwikkelaars van de DSi – maar ik denk dat de DSi-browser makkelijker te bekijken en te gebruiken is dan andere draagbare apparaten.
Nou, als het browsers voor mobiele apparaten betreft, wil ik persoonlijk dat de woorden zo snel mogelijk tevoorschijn komen. De meeste andere mobiele browsers geven er echter prioriteit aan om alles zo mooi mogelijk weer te geven. Ik geef daar niet zoveel om.
Als je de overzichtsstand van de DSi-browser gebruikt, toont het touchscreen een uitvergroting van een deel van het bovenste scherm. Als je wilt, kun je de inhoud van beide schermen echter omkeren. Bij de DSi wisselen de schermen niet slechts van weergave, maar worden hun weergaves ook snel groter of kleiner. Ik vind dat dat echt zorgt voor een verandering van de manier waarop het aanvoelt. Volgens mij zijn het dat soort kleine dingetjes die bijdragen aan het ‘Nintendo-gevoel’.