Heb ik dat gezegd?
Terugkijkend op Mario 64, Kotabe vertelde me ooit over die tijd dat hij eindelijk kon doen wat hij altijd al gewild had.
Je zei niet dat je gelukkig was met de mogelijkheden in die tijd, maar dat je kon doen wat altijd al wilde doen. Ik was blij dat te horen.
Er was in die tijd nog iets anders wat me is bijgebleven. Toen spellen driedimensionaal werden, verwachtte ik meer realisme. Ik dacht dat we gebruik zouden maken van motion capture, maar jij wees dat van de hand. Dat verbaasde me.
Normaal gesproken zou je echte elementen willen gebruiken, maar jij wees dat af en sloeg een andere weg in. Ik vond dat nogal wat.
In die tijd, toen ik Popeye maakte, kon ik niet goed tekenen, dus bij het maken van de animatie kopieerde ik alles. Maar het spel reageerde niet lekker als je het speelde.
Ook al bewoog Popeye ogenschijnlijk goed, je kon hem niet laten bewegen zoals je wilde. Ik vond dat geen goede ontwikkeling.
Als je op een knop drukt, wil je meteen een reactie zien. Als eerst voorbereidende bewegingen worden gemaakt, voelt dat niet goed.
Als je bijvoorbeeld op een knop drukt, trekt Link zijn zwaard en beweegt hij langzaam iets naar achteren. De tweede keer slaat hij direct met zijn zwaard. Ik wist dat bestaande animatietechnieken niet genoeg waren om vloeiende bewegingen te combineren met een snelle reactie.
Onze kracht lag in het feit dat we er goed over nadachten en dit probeerden te bereiken. Een tijd lang was dat het enige waar ik aan dacht.
Ik wees realistische bewegingen niet af. Ik vond het gevoel dat je krijgt bij het spelen van een spel belangrijker dan vloeiende bewegingen. Als het tonen van een vloeiende beweging belangrijk was, legden we daar ook de nadruk op. Ik weet nog dat er tijden waren dat ik hier eindeloos over bleef doorpraten.
18 Pokémon Stadium werd oorspronkelijk in 1998 uitgebracht voor de Nintendo 64. Het spel kon worden verbonden met software voor de Game Boy.
19 Pokémon Snap is een eerste-persoonsactiespel, dat oorspronkelijk werd uitgebracht voor de Nintendo 64 in 1999.