Dus vroeg ik Miyamoto-san om met jou te bespreken wat jullie met Chotto bedoelden (lacht).
Omdat Miyamoto-san en ik Chotto verschillend definieerden, was het niet gemakkelijk met de ontwikkeling van Even tijd voor... Brain Training: Cijfers en sommen te beginnen.
Dus vroeg ik Miyamoto-san om met jou te bespreken wat jullie met Chotto bedoelden (lacht).
Nintendo’s president-directeur en senior directeur kwamen bijeen voor een stevig debat over de precieze betekenis van Chotto. Dat maak je ook niet alle dagen mee.
En de uitkomst was dat het niet nodig was tot een specifieke, eenduidige definitie te komen.
Het leek ons het beste als Chotto verschillende dingen kon betekenen. Dat was de conclusie van ons gesprek.
Toen je dan eindelijk kon beginnen, wat deed je om Brain Training de Chotto-behandeling te geven?
We overwogen verschillende ideeën. Als je tot nu toe in de Brain Training-spellen bijvoorbeeld een spel had voltooid en een stempel had ontvangen, ging het spel terug naar de stempelkalender. Dit was bedoeld als motivatie, om spelers aan te moedigen verder te spelen. Maar als je bij Even tijd voor... Brain Training: Cijfers en sommen een stempel hebt gehaald, word je gevraagd of je terug wilt gaan naar het menu. Alleen hierdoor al geven we spelers een kans om te stoppen met spelen.
Maar tijdens het spelen is dat wel een beetje vreemd. Als je een onderdeel hebt voltooid, is het net of de game vraagt: "Wil je nu stoppen?" Een game had mij nog nooit gevraagd om te stoppen, dus dat kwam nogal vreemd over (lacht).
Dat denk ik ook. Misschien is het alleen maar psychologisch, maar als je in de trein aan het spelen bent, en je weet hoe laat je zult arriveren... dan hoef je je geen zorgen te maken over het missen van je station, omdat de tijd constant in beeld is.