3D Photos Make You Happy
This is a basic question, but the Nintendo 3DS system doesn’t just play Game Cards that are made especially for it, right?
Right. It’s compatible with software for previous Nintendo DS systems. New Game Cards, however, will be specific to the Nintendo 3DS, but whether they will be in 3D or not is basically up to the maker, just like how much to use the Touch Screen was up to developers for the Nintendo DS system.
Suddenly requesting all game developers to only make 3D games on Game Cards exclusive to Nintendo 3DS from now on would really raise the hurdle for them. We thought it would be better for developers, as well as players, if they could do as they please depending on the software.
If you think about that, the 3D depth slider, which allows you to adjust the intensity of the 3D effect, is an important discovery.
The idea of the 3D depth slider solves several problems posed by 3D. As soon as that idea came up, a programmer made a prototype of it in a form similar to regular sound volume control. It was good, so we included it in the product.
It really made sense when I tried it. Like Miyamoto-san said, inputting numbers wouldn’t have worked.
I can really understand that. When you adjust the settings on a digital camera to take a picture in a particular way, you usually have to do it with numbers. That isn’t very helpful.
I know what you mean. When zooming, for example, it’s easier to get what you want by grabbing the zoom lens and turning it than it is by pressing a switch and having it zip in or out.
The Nintendo 3DS has two cameras lined up for taking 3D pictures. We thought it would be good to have those, as well.
Well, the Nintendo 3DS cameras are small, and don’t possess particularly amazing resolution compared with a regular digital camera, so some might not think it would cost much to put in one more, but there’s a big difference between one camera and two. That’s because, in order to take a proper 3D photo, the optical axes for both have to be perfectly aligned and facing the same way. The precision necessary when compared to having just one camera is completely different.