With the Nintendo 3DS system, the expression of the eyes is richer.
You had to make the dogs and cats different, not just in bone structure and movement, but also in how their eyes follow objects.
Right. And the Nintendo 3DS system has the inner camera, so we wanted to use the camera function to create the feeling of the puppy or kitten watching the person who is playing with them.
In the previous game, when you called your puppy, you touched it with the stylus or called its name, but this time the puppy will come if you just put your face close.
No, not just the owner, but they remember the faces of family members and friends, too.
When a whole family owns a dog, sometimes it will, for example, like the father best.
When you’re the owner, it’s a good feeling when it likes you more than anyone else! (laughs)
With the previous game as well, since it was able to respond to the owner’s voice, people happily proclaimed, “It only obeys me!” when their dog was extra friendly toward them alone.