Thanks to some hard work from Mizuki-san and the rest of the Network Business Department, people were able to use that friend list starting the day the Nintendo 3DS system was released. It's really nice that you're able to tell almost instantaneously when the other person connects to the Internet, isn't it?
The people in charge of the servers in the Network Business Department worked really hard, and they've made it so that the instantaneous "So-and-so is now online" message comes through well. Besides that, when someone is playing a game, their Mii character will appear with their Nintendo 3DS system and seem to be playing as well. So you can tell at a glance which of your friends is currently playing a game. I think it feels very true-to-life.
So in future, it will be possible to take, say, Mario Kart, check your friend list, and play against that person right then and there.
Right. Not only that, you won't even have to open your friend list. We've made it so that, when you're in the HOME Menu, you'll get a notification, or the notification light will turn orange, and you'll know that someone's come online.
There's a list of Notifications that functions in tandem with the notification light, too, isn't there?
Yes. We use SpotPass6 to deliver messages from Nintendo and notifications that StreetPass has completed successfully. This function was originally implemented on the Wii Message Board7, but this time we've made it so it can be used with handheld game systems as well. On the Wii Message Board, messages which arrived during one day are shown in a single screen, so it was hard to see things from a few days ago. 6 SpotPass: A function in the Nintendo 3DS system that receives various information and content just by being near a wireless LAN access point. 7 Wii Message Board: One of the functions of the Wii console. In addition to facilitating communication functions, such as a household message board, e-mail, and transmission of messages and photos between Wii users, it also distributes information from Nintendo.
Even if you haven't put the software in your Nintendo 3DS system, and even if you aren't actually playing that game, the Nintendo 3DS system automatically receives data and saves it, then lets you know about it.
That's it. Whenever it receives data, it will tell you in Notifications. Even if the software isn't in the Nintendo 3DS system, the new information will be communicated, so it may become that little incentive that makes people want to play the game one more time.
All right, let's talk about the Nintendo 3DS pre-installed software, starting with Mii Maker. A little while ago, Kawamoto-san said he'd kept an eye on the development, indirectly. What sort of proposals did you make with regard to creating this software?
As with the Nintendo DSi system, inner and outer cameras come standard with this hardware, and I'd always wondered if we couldn't use the cameras somehow in creating Mii characters. I thought it might be fun to include a function that would let you take a face-shot of the person for whom you wanted to make a Mii character, then create the Mii character yourself while looking at that photo.