Right now, we’re seeing a boom in 3D, both in movies and television. Is that good for Nintendo 3DS? Or not?
Hmm, we were puzzled a bit. As the Nintendo 3DS project was moving forward, all of a sudden everyone was getting all excited about 3D.
Yes. Just when we were thinking about announcing it, people started talking about the beginning of a 3D era. I thought, “What’s going on?”
Even though we were already working on it, interviewers would ask me, “Television is rapidly moving toward 3D. What does Nintendo think about 3D?” But I couldn’t tell them to wait because we’d have something soon! (laughs)
Movement among makers of 3D - making lots of 3D movies, for example - is good in that there’s a chance it will expand the range of Nintendo 3DS software.
Simply put, people making 3D content today are having trouble because of a lack of output. There may be an outlet at movie theaters, but not in televisions at home. While 3D televisions are on sale, I don’t think 3D televisions requiring the use of special glasses will catch on that quickly. As a matter of fact, when we show Nintendo 3DS to people in Hollywood, they’re intensely interested. I think lots of people would be happy if they could watch things like 3D movie trailers on their Nintendo 3DS.
Exactly. It is possible to distribute trailers to Nintendo 3DS. And it’s possible to distribute them to a Nintendo 3DS in a Wi-Fi environment while the user sleeps.
You can slip it in at night, and then when the owner wakes up in the morning and turns on the system, a new video is waiting.
I think that concept was already there with Wii, but I feel like with a handheld, you can enjoy that more easily.
By the way, we call that kind of delivery “Before You Know It Communication” (The literal English translation of “Itsunomani Tsushin”, the Japanese term Nintendo uses in Japan for SpotPass). (laughs) So Nintendo 3DS has StreetPass, which is the name of the tag mode, and “SpotPass.”
I see. I’m interested in that type of delivery. I think you should publicise that more.
I do think it’s something that we should pay attention to, but Nintendo is a video game company (laughs), so we tend to focus more on video games.