When I hear you talk, it seems to me that the Nintendo 3DS system isn’t just filled with built-in software for no reason at all. You put all these things in because you wanted the system to be played in certain ways. That part of your desire is reflected in it.
Yes. The Nintendo 3DS system is sometimes said to just be a “Nintendo DS system with higher specs.” But it’s really much more than that. It’s a gaming system with an entirely different charm. That’s why, for the customers who purchase it, I want them to fully enjoy the features of this new machine.
That’s right. I want them to first feel the draw of the system itself. That’s something I really want to happen.
The other day, Iwata Asks: Nintendo 3DS got into Touch! Generations software for the Nintendo DS system, didn’t it? In short, Dr. Kawashima’s Brain Training6 and English Training7 brought about a connection between the Nintendo DS system and people who had hardly ever played a game before. We came up with the name Touch! Generations for the games that were beyond the scope and range of the genres in the past. But you said that the hardware of Nintendo 3DS itself is going to be part of Touch! Generations ethos. I really thought that was a very good way to put it. 6Dr. Kawashima’s Brain Training: How Old is Your Brain?: Software released for the Nintendo DS system in May 2005 in Japan. 7English Training: Software released in Japan and Europe for the Nintendo DS system in 2006.
It really made a lot of sense. Ultimately, what we really want to do is first of all we want people who purchase the Nintendo 3DS system to experience something they can’t anywhere else. Then if they find it surprising or impressive, that experience can be conveyed to other people around them spontaneously. I hope it can really expand to newer and greater experiences everywhere.
It would be best if it happened that way. The greatest charm of the Nintendo 3DS system, including the 3D images, is very difficult to convey just through the TV or the Internet. Of course, we have tried very hard to do so, and we did our very best in the demonstrations. But I think it would be most ideal for the people who purchase it to try to tell others what they like about it.
And to do that, we wanted to build in all the basic attractions that we want them to experience.
Yes. That in itself really makes the hardware of Nintendo 3DS a part of the Touch! Generations ethos. Whether it is for AR Games or Face Raiders, they are certainly very worthwhile titles. When we organised demos for people to play them, I saw they were happy, surprised or smiling all the way through.
Yes, that’s right! (laughs) I got your Mii character on my Nintendo 3DS system before I knew it. We did walk past each other somewhere in the company, so it wasn’t unexpected in any way. But it made me happy nonetheless! It made me say, “Oh, look! It’s Iwata-san!” (laughs)