Yeah. He didn’t say that for Nintendogs! (laughs)
There’s a reason that you made a StreetPass counter-attack one of your themes. The Tag Mode of Dragon Quest IX: Sentinels of the Starry Skies was incredibly popular, so even though your son didn’t often go with you out about town, he started saying, “I wanna go, too!”
We went to Osaka together, and went into a big furniture store, and my son kept glancing sullenly at his Nintendo DS system.
He looked glum, so I asked, “What’s the matter?” and realised for the first time that he had only come with me to use the Tag Mode!
Yeah. (laughs) One after the other! He was smiling from ear to ear, and I thought, “Man, this is what I wanted to happen with Nintendogs!”
I said things like, “The users just weren’t that serious about it,” and “I bet you really didn’t think you’d use it yourself when you made it.” (laughs)
I was producer of Nintendogs + Cats as well as producer of the Nintendo 3DS system, so first of all I wanted to make it so StreetPass could be active as a function of the system itself for multiple games at the same time.
Last time, you had to put in the Game Card, set it to Sleep Mode, close the lid, and walk around with it. But this time, you can exchange data even if the Game Card isn’t in.
Right. So even if you’re playing a different game while commuting, when you get home and put in Nintendogs + Cats, you might find that you have exchanged data with someone.
While you’re walking your dog in the game, you may encounter people whom you exchanged data with in StreetPass, and may enjoy some sort of small communication. And when you open your in-game diary, you can find out who you passed and arrange to meet in the park that’s in the game.
In that StreetPass communication, you can exchange photos, like we discussed earlier.
Right. And the owners’ Mii characters may show up, so you can get an idea of the pet owners you encounter while going back and forth to work or school each day.