Akai-san, why did you think it was impossible?
We have made several million in a month - for all Nintendo DS models combined - during the peak period before the year-end shopping season, but there are some manufacturing limitations in doing that.
Yes. We are asking several facilities in China to do the mass production, but only a limited number of manufacturing facilities are technologically capable of certain special processes, so producing millions per month would be impossible.
That can sometimes cause a considerable restraint for Nintendo’s industrial designers.
Yes. Products with highly unusual design can be manufactured if the amount of the total production is relatively small, like mobile phones with a variety of different designs but with small production runs for each - but Nintendo’s first priority is whether or not its products can be mass-produced.
After settling on a design, the baton was passed to the mechanical design team. What did you think at that time, Goto-san?
Of the three proposals, we had chosen the design that was the most difficult. (laughs)
Ehara-san just said that he wasn’t sure if we could make it, and we weren’t either. When I explained it at the Uji Plant, I could draw an illustration and say, “This is what we have to make,” but I thought, “How are we supposed to do that?”
You didn’t know how to make it, but you said, “We’re looking into it.” (laughs) Akai-san, when did you move to the development team?
So you were told to join just when development was about to kick into high gear?
The reverse taper was designed so the system would be easy to open, but if something hit it, all the force would hit one place, so it had a drawback when it came to durability against impact from dropping.
But we didn’t want to change the design, so we searched for a stronger synthetic resin.