To finish up, I’d like each of you to say what you find striking about the final product and to say something to the fans. Koshiishi-san, would you please start?
In hardware development, especially at the design stage, the designers have a clear image in their heads of what they want to achieve. But those of us involved in mechanical design only have a vague image at first. But when we made the prototype in time for E3, it was something better than I had imagined. Then, as we were producing prototypes before mass production, it surpassed my imagination even further. It grew increasingly appealing to me, so I hope everyone will take it in their hands and take a good look at it.
They should get a good look at the actual thing, rather than merely look at it in photographs or on the Internet.
Yes. You can’t really see the Nintendo 3DS system’s appeal until you actually get your hands on it.
All right... (holding up a Nintendo 3DS so the battery cover is visible) Everyone, this is the Nintendo 3DS system’s battery cover!
I feel very strongly that everyone worked together in making this hardware product - not just those of us here today, but the development staff of the Research & Engineering Department, the Product Evaluation & Engineering Department in charge of evaluating quality and managing mass production, the Production Planning & Coordination Office as well as the Procurement Department that draw up the production plan, and our partner companies. We started from zero, but we were able to come this far to be able to launch the hardware. I believe we have come up with some solid operability, as well as the overall quality, so I hope everyone will get their hands on one and enjoy it.
Thank you. That’s thanks to everyone’s hard work. And maybe I shouldn’t say this, but after seeing the Nintendo 3DS system’s manufacturing line, the Nintendo DSi and Nintendo DSi XL manufacturing lines look rather plain.
They look plain because the processes for the Nintendo 3DS system are so complicated.
Yes. So I had rather a solid feeling as a designer that we were able to comply with the demands from the internal developers, to a certain extent. Also, this is the first time that Nintendo has included a special charging cradle .