Hmm.... What indeed? I don't understand it all that well myself.
Here's my last question, then. There's been a huge response to this remake of The Legend of Zelda: Ocarina of Time, particularly from those who played it all those years ago. What do you think it is that makes Ocarina of Time a special game for so many people?
Well, to me, it seems as though Mario 6418 and Ocarina of Time laid the foundation for modern 3D games, to a great extent. For example, I think that even 3D games from widely different genres were influenced by those two. 18Mario 64 = Super Mario 64. The first 3D action game of the Super Mario series, released in June of 1996 in Japan for the Nintendo 64.
Ah, you're right. One of the biggest features of Ocarina of Time may be that it has so many firsts packed into it. And then, this might sound a little technical, but the Ocarina game is built, not from a story, but from elements and composition.
Right. There are people who wrote the story, and of course, if you have no story, you're in trouble. But, more than the story itself, I think the various character settings and other factors are what make the fundamentals of the game come to life. In other words, it isn't that there's a certain worldview and a certain story around which the characters and items and landscapes are constructed. The heart of Ocarina of Time lies in what the individual designers composed with the elements produced by the person in charge of writing the story.
The theme of Ocarina is very simple: it's about a child becoming an adult. There are people who watch over that protagonist. There are many encounters and partings, and the three women. We protected that structure. But if you just scatter that theme and story around a landscape, it won't make the game interesting.
So, what is it that makes it interesting as a game? The foundation lies in the puzzles that have appeared in The Legend of Zelda games since the first game. It's taking that traditional series material and skilfully transposing it to 3D that really makes the game The Legend of Zelda. When we took series elements and used 3D composition, things just got more and more interesting.
Right. And then, there's really no way around it; we had the most freedom with Ocarina in that respect.
That's right. It was the most primitive, and the most free. That's all there is to it. It isn't that subsequent games lost that freedom, only that the games which were put out later simply had more things which needed to have attention paid to them. Of course, even Ocarina had traditional elements dating from Link to the Past19 for the Super Nintendo, so it wasn't completely free. It's just that it was the first 3D Zelda, and we were able to explore what would be most interesting about making it in 3D without worrying about much else. I think that may be a big part of it. 19Link to the Past = The Legend of Zelda: A Link to the Past. An action-adventure game released in November of 1991 in Japan for the Super Nintendo Entertainment System.
Ah, yes, I see. In other words, as long as you kept the basic composition of the fun of 3D and the traditional puzzle-solving, you were free to design however you liked. Then lots of new things and Zelda series traditions that worked well just soaked in.
That's why, even as they experience new things one after another, players will feel that this is definitely The Legend of Zelda.
I think that's probably it. This is a bit of a difficult topic, though; maybe I shouldn't have gone into it here. (laughs)