The Nintendo 3DS system has lots of new features.
It’s the first time we’ve treated a system so fingerprints won’t stand out, while at the same time preserving surface strength and a lustrous texture.
If you touch it, you’ll still leave a fingerprint, but the coating makes it less prone to fingerprints compared to conventional products and it’s easier to remove them.
And we wanted to create a new impression when you open the Nintendo 3DS system, so we used a screen cover for the upper screen that extends across the entire upper surface.
The Nintendo 3DS system’s upper LCD is wide. We really wanted the 3D screen to look good, so we adopted a full-surface screen cover and made the base colour black.
Yes. When I first saw the demo for the 3D LCD, it made quite an impression. I talked with Miyatake-san about how black would make 3D images feel stronger. When the area around the screen is black, it feels like the graphics are really leaping out. You can really focus on the screen that way, so we never budged from that.
The Nintendo DSi system had four. From the viewpoint of design, what was involved in laying them all out?
The lights on the Nintendo DS Lite and Nintendo DSi systems were lined up on the hinge. But there are six this time, so we put the power light near the POWER Button and the 3D light near the 3D depth slider.
For the users, that’s probably easier in some ways than having them all lined up in one place.
Another new feature is the analogue Circle Pad above the +Control Pad. With regard to its operability, we tried countless possibilities before settling on the final specs.
Even when the hardware team decided on specifications, once the software teams used it, they would have new demands.