Ja. Dat is een belangrijke functie, maar de Nintendo 3DS kan nog veel meer.
Beelden die van het scherm springen zijn bijzonder belangrijk als eerste motivatie om de Nintendo 3DS te bekijken. Bepaalde vermakelijke aspecten kunnen zeker worden versterkt door 3D. Maar ook al is 3D het belangrijkste aspect, ik denk dat de ware aantrekkingskracht van de Nintendo 3DS schuilt in de vele elementen die van invloed zijn op de manier waarop spellen worden gespeeld. Als dit systeem de wereld in gaat, hoop ik dat het dingen bereikt die nooit eerder zijn bereikt.
Het punt is denk ik niet om verbaasd te zijn over hoe ver de technologie is gekomen. Toen de gebroeders Wright bijvoorbeeld voor het eerst met een vliegtuig vlogen, denk ik ook niet dat ze wilden uitdragen wat de wetenschap had bereikt.
Ze zeiden vast, “We wilden gewoon vliegen!” Al weet ik natuurlijk niet wat ze werkelijk gezegd hebben. (Miyamoto lacht)
In dat opzicht is de terugkerende vraag van Yamauchi, “Kun je het eruit laten springen?” echt een goeie. (lacht)
Het is net als bij het verlangen van de gebroeders Wright om te vliegen. Ik denk dat je de boodschap zo veel beter overbrengt dan met een uitgebreide uitleg.
Als we alles moeten uitleggen wat de Nintendo 3DS kan, zou het een nogal langdradig betoog worden. Dus is het niet makkelijk om de persoon te zijn die het uit moet leggen! (lacht)
Nee, ik begrijp wat je bedoelt. Je ziet er niets bijzonder aan. Bij de Nintendo DS vroeg je je meteen af, “Waar zijn die twee schermen voor?!” Er was geen uitleg nodig om geprikkeld te raken.
Toen de Nintendo DS was aangekondigd, mompelden mensen, “Is Nintendo gek geworden?” (lacht)
Maar uiteindelijk werden zowel de twee schermen als het touchscreen door iedereen geaccepteerd.
Mensen zeiden ook dat de Wii-afstandsbediening nooit zou werken. Ze hadden zoiets van, “Eh… hallo?”