Zal deze verschuiving naar 3D doorzetten? Wordt alles 3D?
Dat weet ik niet. Als maker van entertainment zou ik zeggen dat het onze taak is om mensen te verrassen. Als beelden die uit het scherm springen mensen in de toekomst dus niet meer weten te verrassen, weet ik niet of we alles maar uit het scherm moeten laten springen.
Zelfs nu denk ik niet dat we alles maar diepte moeten geven. Een ding weet ik wel, en dat is dat er in spellen van vandaag de dag redelijk veel scènes voorkomen die veel beter zouden zijn met diepte. Maar beelden zijn niet interessant, simpelweg omdat ze diepte hebben.
Ik begrijp nu wat de zienswijze is van mensen die entertainment maken, maar hoe zit het met de makers van Super Mario Bros.-spellen?
Als een maker van Super Mario Bros.-spellen (lacht) denk ik daar hetzelfde over. Er zijn, afhankelijk van de situatie, momenten waarop ik iets wil verduidelijken. Neem bijvoorbeeld de situatie waarbij Mario in een bepaald gebied van je weg kijkt en naar een lager niveau springt. Het is moeilijk in te schatten hoeveel afstand er tussen die niveaus zit als alles er plat uitziet.
Als je het tweedimensionaal laat zien, zie je niet of een verdieping hoog of laag is, en wat de diepte is.
En de texturen zien er heel anders uit. Dat zie je meteen in nintendogs + cats.22 Wil je dat eens zien? 22nintendogs + cats: een spel dat momenteel in ontwikkeling is voor het Nintendo 3DS-systeem. Het is het vervolg op Nintendogs, een spel voor het Nintendo DS-systeem, dat in Japan in april 2005, en in Europa in oktober 2005 werd uitgebracht.
Ik dacht dat je er wel aan zou wennen tijdens het spelen, maar als je het 3D-effect uitzet, mist er iets.
Ja, dat klopt. Konno, kun jij daar wat over vertellen, aangezien jij hier de leiding over had?
Natuurlijk. Eén grote verandering, in vergelijking met de voorgaande delen uit de serie, is hoe de vacht eruitziet. We laten ze groeien. Ook de ogen zijn anders. In de eerdere delen lieten we de ogen zien als een textuur, maar in het Nintendo 3DS-spel hebben we de pups van oogbollen voorzien. Hierdoor zijn de manier waarop de ogen bewegen en de gezichtsuitdrukkingen van de honden opvallend anders.