Laatst sprak ik met iemand over Touch! Generations. Eh… je weet toch wat Touch! Generations is?
Nintendogs behoort ook tot die categorie. Het was onze bedoeling om titels te groeperen die kinderen, hun ouders en grootouders – dus drie generaties - samen konden spelen, ongeacht hun kennis van of ervaring met videospellen. En we noemden die groep Touch! Generations.
Het was een merk dat mensen die voor het eerst videospellen speelden zonder zorgen konden kopen, en het had een behoorlijk positief bijdrage effect op de Nintendo DS. Natuurlijk hebben we intern ook gesproken over Touch! Generations voor Nintendo 3DS.
Maar goed, de Nintendo DS was een nooit eerder vertoond spelsysteem. We kwamen met de naam Touch! Generations om te suggereren dat mensen die normaal geen videospellen speelden deze spellen zonder zorgen konden spelen. De kern van het verhaal was dat je spellen kon spelen door met een stylus het scherm aan te raken. Wat dat betreft heeft het weinig zin om het verhaal van Touch! Generations door te zetten op de Nintendo 3DS. Het zou daardoor niet meer dan een verlengstuk van de Nintendo DS lijken.
Toen we nadachten over de activiteiten waar een nieuwe speler, zonder kennis van spellen, zich mee zou vermaken op een Nintendo 3DS, kwamen we op dingen als 3D-foto’s maken en 3D-filmpjes kijken.
Natuurlijk zal er wel vraag blijven bestaan naar de Touch! Generations-spellen die de Nintendo DS ondersteunden, dus blijven we die ook wel maken.
Maar we besloten dat we niet zoals eerder een onderscheidend Touch! Generations-merk wilden hebben, met een speciaal logo en aparte schappen in de winkel. Die merknaam gaan we dus niet voor de Nintendo 3DS gebruiken.
Toen ik dat laatst voorstelde tijdens een interne bijeenkomst waarin we ons beleid zouden uitstippelen, was iedereen het er meteen mee eens. (lacht)
Zelfs zij. Ik wil niet graag opscheppen over ons bedrijf, maar dat vond ik toch best opzienbarend. (lacht)
Iemand van onze verkoopafdeling zei dat de instelling om aan het verleden te hangen, en daar steeds kleine variaties aan toe te voegen, nooit een nieuwe cultuur teweeg zou brengen. (lacht)