Nee. Als de twee camera's niet precies zijn uitgelijnd, klopt de beeldhoek niet.
Ik wil nu graag wat vragen stellen over de camera's. In Iwata Vraagt: Nintendo 3DS spraken we over de noodzaak van twee camera's, omdat de Nintendo 3DS zou beschikken over een 3D-scherm. Maar het plaatsen van twee camera's was niet erg eenvoudig, toch?
Nee. Als de twee camera's niet precies zijn uitgelijnd, klopt de beeldhoek niet.
Als je ze niet zo uitlijnt dat ze in exact dezelfde richting wijzen, is de foto niet driedimensionaal.
In het begin van de ontwikkeling hadden we het vooral over de camera's. Iedereen vroeg zich af hoe je de twee camera's met zoveel precisie kon plaatsen. En nadat we ze hadden geïnstalleerd, moesten we ervoor zorgen dat ze niet verschoven bij een schok.
FPC staat voor Flexible Printed Circuit, een flexibele printplaat. Het is een dunne band die is bedrukt met de bedrading.
Dat klopt. Het Nintendo DSi-systeem had camera's dus daarvoor gebruikten we er twee. Dit keer hadden we, behalve de twee camera's en lcd-schermen, led-lichtjes en een 3D-schuifknop. We hadden er dus drie nodig.