Umezu-san, in het begin zat je er helemaal alleen over na te denken. Wat vind je er nu van, nu de Nintendo 3DS een echt product is?
Daar praat ik de volgende keer over met de ontwikkelaars die de leiding hadden over het uiterlijke ontwerp.
Als degene die de leiding had over het systeemontwerp, zou ik het fijn vinden als iedereen goed naar de beelden zou kijken. Ik denk dat degenen die zeiden dat de beelden van het Nintendo DS-systeem iets misten, deze keer tevredener zullen zijn. Natuurlijk is het verrassender om ze in 3D te zien, maar de prestaties van het lcd-scherm zijn in de basis verbeterd, dus zelfs in 2D zijn de beelden bevredigend.
Ik denk dat het een product is geworden waarin de hardware en software perfect op elkaar aansluiten, zoals vaak het geval is met Nintendo. Het heeft veel eigenschappen die je nergens anders zult vinden, waaronder – zoals eerder al werd genoemd – de mogelijkheid om gezichten te combineren en makkelijk 3D-foto’s te maken.
Deze functies van de Nintendo 3DS die je noemt zijn individueel gezien niet echt heel nieuw, maar zoals ze hier zijn gecombineerd kan iedereen, van kinderen tot twintigers en vrouwen van mijn leeftijd, er plezier aan beleven. Ik denk dat we nu in een positie zijn waarin we behoorlijk goede voorstellen kunnen doen met de Nintendo 3DS, en daarbij kunnen rekenen op solide reacties.
En hij heeft drie camera’s – twee aan de buitenkant en één aan de binnenkant. Maar als ik het uiteindelijke product bekijk, geloof ik niet dat we ook maar één overbodig element hebben toegevoegd.
Dat geldt ook voor de interne componenten. We hebben er zoveel in gestopt dat er helemaal geen ruimte meer over is.
Het was een behoorlijk leerzame ervaring voor mij om bij dit project samen te werken met Konno-san. Ik kwam tot het besef dat we verschillende inzichten hebben.
Als het gaat om het realiseren van een bepaalde functie, denken wij technici doorgaans dat kleiner beter is en begeven we ons al snel op technische paden, maar Konno-san en zijn team hechten belang aan hoe het aanvoelt.