Iedereen vindt het leuk om 3D-foto's te maken
Dit is een simpele vraag, maar met de Nintendo 3DS kun je niet alleen spellen spelen die er speciaal voor gemaakt zijn, toch?
Nee. Hij is compatibel met software voor eerdere Nintendo DS-systemen. De nieuwe Game Cards zijn specifiek voor de Nintendo 3DS ontwikkeld, maar of ze 3D bevatten hangt af van de maker. Net als de mate waarin het touchscreen wordt gebruikt ook wordt bepaald door de ontwikkelaar.
Als we alle spelontwikkelaars zouden vragen om van nu af aan alleen nog maar 3D-spellen op Game Cards te maken, die alleen met de Nintendo 3DS werken, zouden we het ze erg moeilijk maken. Het leek ons beter voor ontwikkelaars – en voor spelers – als ze konden doen wat ze wilden, afhankelijk van de software.
Met dat in gedachten is de 3D-schuifknop, waarmee je de intensiteit van het 3D-effect kunt instellen, een belangrijke uitvinding.
Met de 3D-schuifknop worden verschillende problemen met 3D opgelost. Toen het idee werd geopperd, maakte een van de programmeurs er een prototype van, met dezelfde vorm als de normale volumeknop. Het werkte goed, dus we hebben het in het product verwerkt.
Toen ik het probeerde, leek het erg logisch. Zoals Miyamoto al zei, het invoeren van cijfers zou niet hebben gewerkt.
Ik begrijp het volledig. Als je de instellingen van een digitale camera wilt wijzigen om een foto op een bepaalde manier te nemen, doe je dat normaal gesproken met cijfers. Dat werkt niet erg lekker.
Ik begrijp wat je bedoelt. Als je inzoomt, bijvoorbeeld, is het makkelijker om de lens vast te pakken en te draaien, dan om op een knop te drukken om de lens naar binnen of buiten te laten bewegen.
De Nintendo 3DS heeft twee camera's naast elkaar om 3D-foto's te maken. Het leek ons een goed idee om dat toe te voegen.
De camera’s in de Nintendo 3DS zijn klein en hebben geen bijzonder hoge resolutie in vergelijking met een gewone digitale camera. Je kunt dus denken dat het niet veel zou kosten om een extra camera toe te voegen. Maar er is een groot verschil tussen één camera en twee. Dat komt omdat de optische assen in exact dezelfde richting moeten wijzen als je een 3D-foto wilt maken. Als je het vergelijkt met een enkele camera, is de vereiste precisie van een compleet ander niveau.