Akai, waarom dacht je dat het onmogelijk was?
Als we alle Nintendo DS-modellen bij elkaar optellen, hebben we er in de maand voor de feestdagen enkele miljoenen gemaakt. Maar er zijn grenzen als je dat wilt doen.
Ja. We vragen verschillende Chinese fabrieken om de massaproductie te verzorgen, maar slechts een aantal van die fabrieken zijn technologisch tot speciale processen in staat. Het zou dus onmogelijk zijn er miljoenen per maand te produceren.
Dat kan er soms voor zorgen dat de industriële ontwerpers van Nintendo behoorlijk beperkt worden.
Ja. Producten met een ongebruikelijk ontwerp kunnen worden geproduceerd als de aantallen relatief klein zijn, zoals verschillende versies van een mobiele telefoon die in een gelimiteerde oplage worden uitgebracht. Maar voor Nintendo is het belangrijk dat een product in grote hoeveelheden kan worden geproduceerd.
Nadat het ontwerp was gekozen, werd het stokje doorgegeven aan de mechanische ontwerpers. Wat speelde er door jouw hoofd, Goto?
Je wist niet hoe je het systeem moest maken maar je zei, 'Daar zijn we nog mee bezig' (lacht). Akai, wanneer voegde jij je bij het ontwikkelingsteam?
Dus je werd aan het team toegevoegd toen de ontwikkeling in een stroomversnelling terechtkwam?
De rand van de bovenkant van het systeem was ontworpen zodat het systeem makkelijk kon worden geopend. Maar als het door iets werd geraakt, zou alle kracht op één punt worden geconcentreerd. Het systeem was niet sterk genoeg als het op de grond viel.
Maar we wilden het ontwerp niet veranderen, dus we gingen opzoek naar een sterkere kunsthars.