Ja. Zo is het begonnen.
Tijdens de E3 van 2002 toonden we de titel die later zal dienen als ruggengraat voor Steel Diver. Het was toen nog een demo voor het Nintendo DS-systeem. Toen we het spel lieten zien, was het een bescheiden succes. Veel mensen vonden het leuk. Volgens mij had het spel toen al veel potentieel.
Maar dat duikbootspel was niet alleen gemaakt als demo voor de E3 van 2004. Al vanaf het begin van je carrière wilde je een dergelijk spel maken.
Ken je dat spel Steel Battalion (Tekki)?11 nog? Het werd geleverd met een speciale controller, en gaf je het gevoel een enorme robot te besturen. 11Steel Battalion (Tekki): Een simulatiespel dat in Japan in september 2002 werd uitgebracht door Capcom Co., Ltd. Hierin moest de speler met twee hendels een grote robot besturen. Dit spel is in Europa uitgebracht als Steel Battalion.
Ik wilde ook een soort simulator maken waarin je iets reusachtigs bestuurde, maar zij waren me voor.
Als je alleen de richtingsknop, A-knop en B-knop gebruikte, zou het spel minder overtuigend zijn.
Maar ik wilde dat de hendels bleven staan in de positie waarin je ze zette. Je kunt hendels bijvoorbeeld vergeten terug te zetten, dat je denkt, “Argh, ik ben de hendel vergeten!”
Maar bij het Nintendo DS-systeem hadden we een touchscreen waarop we een heleboel metertjes konden plaatsen.