Bedankt voor de uitnodiging.
Vandaag ga ik het met Miyamoto-san en Konno-san hebben over Nintendogs + Cats . Ik heb met Konno-san over dit spel gesproken tijdens een live sessie van ‘Iwata vraagt’ op Nintendo World 20111. Maar omdat sommige mensen het evenement in de Makuhari Messe niet hebben kunnen bijwonen en het internetverslag niet hebben kunnen bekijken – en omdat ik het er ook graag met Miyamoto-san over wil hebben – heb ik jullie beiden vandaag hier uitgenodigd. Bedankt voor jullie komst. 1 Nintendo World 2011 Nintendo 3DS Demo: een driedaags evenement dat begon op 8 januari 2011 en plaatsvond in de Makuhari Messe. Iedere dag stapten ontwikkelaars het podium op om software voor het Nintendo 3DS-systeem te presenteren en op de laatste dag hielden de heren Iwata en Konno een presentatie over Nintendogs + Cats.
Sinds Nintendogs2 zes jaar geleden uitkwam voor het Nintendo DS-systeem, hebben veel mensen gevraagd: “Hierna komt er een deel met katten, nietwaar?” En: “Waarom is er geen Nintendogs 2 uitgebracht?” Jullie hebben nadien nooit een vervolg op Nintendogs of een spel met andere dieren gemaakt. Waarom niet? 2 Nintendogs is een spel waarin spelers met puppy’s kunnen spelen. Het werd in april 2005 in Japan uitgebracht voor het Nintendo DS-systeem.
Toen Nintendogs af was, vroegen we ons af hoe het spel zou zijn als er katten in zaten, en we probeerden het uit door de hond in het spel te vervangen door een kat.
Dat klopt. Maar we hielden het simpelweg bij het uiterlijk, dus de kat kwispelde met zijn staart (lacht)! (Iwata lacht.)
Er waren vergelijkbare ideeën voor dieren als paarden en dolfijnen. Sommige mensen zeiden dat een spel met paarden vast goed zou verkopen in Europa.
Precies. We hebben zelfs overwogen om het uit te brengen voor het Wii-systeem. Maar dat systeem had geen microfoon, dus je zou niet met je hond kunnen praten.
O! Dus als de Wii-afstandsbediening een microfoon had gehad, was er misschien een Wii-versie van Nintendogs geweest?
Maar er is een afstand tussen de Wii-afstandsbediening en de televisie, dus het had misschien niet gevoeld alsof je echt je hond aaide.
En om eerlijk te zijn, had ik destijds geen zin om een vervolg op Nintendogs te maken.
Ik vraag me af of het lot voortkomt uit motivatie. De motivatie voor het maken van de eerste Nintendogs kwam toen je voor het eerst een hond nam. Maar ook al kon je je een spel voorstellen met andere dieren, je had geen zin om het te maken.