Ehara sloot zich aan bij het ontwerpteam en er werd een interne presentatie gegeven over het Nintendo 3DS-systeem. Maar we kwamen de eerste keer niet tot een besluit. Wat dacht je in die tijd, Miyatake?
Ik kan me die eerste presentatie nog goed herinneren. We hadden zes voorstellen, variërend van modellen die leken op eerdere Nintendo DS-systemen tot volledig nieuwe ontwerpen. Van elk voorstel hadden we twee modellen gemaakt, dus we hadden in totaal twaalf modellen. We dachten dat we een uitgebreide presentatie hadden voorbereid maar uiteindelijk werden alle zes de voorstellen afgewezen.
Dit is nu allemaal achter de rug dus we kunnen er nu om lachen, maar helaas leek niets tijdens die eerste presentatie op een nieuw apparaat. Je had je best gedaan en presenteerde je ideeën vol vertrouwen, dus het moet moeilijk zijn geweest toen we ze afwezen. Wat dacht je toen we je vertelden om het systeem opnieuw te ontwerpen?
Het was niet zozeer ouderwets. Ik zag in die eerste zes modellen niets nieuws, in vergelijking met voorgaande Nintendo DS-modellen. Ze hadden geen nieuwe kenmerken.
Dus we besloten om opnieuw te beginnen, en ervoor te zorgen dat het systeem er anders uit zou zien. Maar de timing was krap en er was nog maar weinig tijd voor het mechanische ontwerp en de fabricage.
Dat zorgde ervoor dat de druk op mechanische ontwerpers als Koshiishi en Goto werd opgevoerd.
Zelfs vanuit de andere kamer kon ik de spanning onder de mechanische ontwerpers voelen. Wat zorgde er voor de doorbraak?
Toen we de zes voorstellen presenteerden, hoorden we veel meningen en kregen we een beter idee van de richting die we op moesten. Voor de tweede presentatie maakten we minder voorstellen.
In de tweede serie was veel verbeterd in vergelijking met de eerste zes, en ze zagen er alle drie goed uit. Uiteindelijk kozen we voor het model dat Ehara had ontworpen. Ehara, wat ging er door je hoofd toen je dit voorstel voorbereidde?