We hadden je er graag bij gehad, dat weet je! Maar uiteindelijk besloot je er toch van af te zien.
Ik dacht dat ze gemakkelijker zouden praten als ik er niet bij was. Maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat ze te zeggen hadden.
Je hebt een paar heel interessante dingen gemist! Er waren veel verschillende meningen over hoe je 'de theetafel omkiepte'.1 (Lacht.) Sommige mensen zeiden dat zoiets helemaal niet was gebeurd, maar andere waren het daar niet mee eens en zeiden dat de bordjes en kommen één voor één werden omgedraaid. Voordat ze het doorhadden was alles veranderd! (Lacht.) 1Dit is een verwijzing naar de klassieke Japanse strip- en tekenfilmserie Hoshi of the Giants. De strenge vader in deze serie kiepte regelmatig de theetafel omver als het gezin daaraan zat te eten. De manier van werken van Shigeru Miyamoto wordt hier wel mee vergeleken vanwege zijn gewoonte om op het allerlaatste moment nog wijzigingen voor te stellen, waardoor iedereen plots zijn uiterste best moet doen om deze nog voor de deadline door te kunnen voeren.
Misschien deed je het niet zo agressief als Ittetsu Hoshi2, maar veel mensen zeiden dat ze zich uiteindelijk realiseerden dat alles was omgedraaid, zonder dat ze het door hadden! (Lacht.) 2Ittetsu Hoshi is de naam van de vader in Hoshi of the Giants.
Nee, dit keer deed iedereen zijn werk zo goed dat ik maar een paar dingetjes hoefde aan te passen.
Dus je hebt niet de tafel omgekiept, alleen maar wat borden verschoven? (Lacht.)
Nou ja, zo interpreteert iedereen de dingen op zijn eigen manier. Mensen die net als ik al gewend zijn aan Miyamoto-san, deden de moeite niet om ertegenin te gaan.
Ha, Reversi! Nou ja, daar leek het misschien wel wat op. Maar ik heb niet echt iets omgedraaid. Als je het hebt over 'omdraaien' dan stel ik me voor dat ik iets zeg als: “Eigenlijk is Link altijd al een vrouw geweest!” (Lacht.)
“De beste manier op dit op te lossen, is door Link in een vrouw te veranderen!” Zoiets… (Lacht.) Zulke veranderingen heb ik niet gemaakt.
Je hebt gelijk, niets van die orde. (Het oog van Aonuma-san valt op de demoschermen voor Twilight Princess.) Hebben jullie tijdens de interviews Zelda op de Wii gespeeld?