Every time I have had the chance to test play Zelda: Twilight Princess, I find myself taken aback, thinking: "I can't believe you even included this!" And since you've put so much effort into refining the game to that point, in this final interview I think it's only fitting for us to introduce these touches to all the fans who've been patiently waiting for the game's release. Some examples include the changes throughout the four seasons and the weather at the fishing pond, when the water becomes muddy after it rains. Another one is when you drink from one of the jars, the surface of the liquid remains level even when you tilt it. Why has so much time and effort been invested in making these minor details? (laughs) I was really left shaking my head in disbelief when I saw the sheer number of these touches throughout the game. But even though I'm still wondering why would you go to all that trouble, I still really want people to know about these details. I want them to appreciate the lengths you have gone to in order to make the game almost ridiculously detailed! (laughs)
Miyamoto-san, are you implying that there was some bad management in the development team? (laughs)
It's a well-known fact that Zelda games always have signposts that can be sliced apart by the player. The village at the beginning of this game is no exception. However in this game, finally, the pieces you cut off can be picked up!
They really do float. The reason we enabled the player to pick up the pieces and carry them was because there were no signposts right by the river.
Exactly! (laughs) If you don't take them and throw them into the river, they're not going to float.
There are plenty of these touches in this Zelda for the player to enjoy. And why did this happen, you might ask. Well, in the early stages of development neither the overall direction of the story, nor its finer details had been settled on. For that reason, the development team concentrated on creating things that could be used however the story turned out. The enemies were designed so that they could appear at any location throughout the game and the items were made so they could be used just about anywhere. Normally, when the framework for a game is decided you basically try to put all of the things you have made already into the game, making adjustments to them to ensure the minimum amount of waste. However, this time round with Zelda the trial-and-error process was so long that a large number of things made with great attention to detail remain in the game without having been through that adjustment process.
The perfect example are the characters who duck when you swing your sword at them! (laughs)
Ah yes! (laughs) There are some children who duck out of the way when you swing your sword at them!
In previous Zelda adventures, the non-player characters show little or no reaction if you swing at them. We had this feature left over from something made as an experiement quite some time ago, and for some reason we made it so only the children dodge Link's sword.