You knew you were quite welcome to join us! But in the end you decided not to come along.
You knew you were quite welcome to join us! But in the end you decided not to come along.
I thought they’d find it easier to speak without me there. I did want to hear what they had to say though.
You missed some really interesting stuff! There were lots of different points of view about your “upending of the tea table.”1 (laughs) Some people said that this time nothing like that happened, while others disagreed and said that one by one all the plates and bowls were overturned, and before they knew it everything had been changed! (laughs) 1This is a reference to the classic Japanese comic and animated series, Hoshi of the Giants. The father in the series once upended the tea table when the family was eating their meal there. Shigeru Miyamoto's working style has been compared to this because of his tendency to make last-minute suggestions that leave everyone else scrambling to implement them before the deadline.
Perhaps you didn’t do it as aggressively as Ittetsu Hoshi2, but a lot of people said that in the end they realised that everything had been overturned without them realising it was happening! (laughs) 2Ittetsu Hoshi is the name of the strict father in Hoshi of the Giants.
That’s right, this time you did your upending in a slightly more considerate manner.
No, this time everyone did their jobs so well that I only had to do a bit of rearranging.
What you mean is that instead of upending the table, you just rearranged the plates? (laughs)
Well, everyone has their own interpretation of things. People like me who are well used to Miyamoto-san didn't bother resisting.
Ah, Reversi! Well yes, I guess it was a bit like that. But I didn’t really overturn anything. To me, “overturning” would mean coming out with something like: “Actually, Link was a woman all along!” (laughs)
“The best way to resolve this would be to make Link into a woman!” That kind of thing… (laughs) I didn’t do anything like that!
You're right, there was nothing like that. (Noticing demo screens from Twilight Princess) Did you play Zelda on Wii during the interviews?