Listening to everyone here talk about Wii reminds me that the most important thing was clearly defining our vision. Even if it was a vision without a precedent.
That's really true. Without a goal based on a concrete concept, I don't think Wii would have become what it is today.
Even from the standpoint of having designed the console's structure, I do not think Wii would be as small as it is now if we had not made the early design presentations at E3 with the goal of making it as thick as 2 or 3 stacked DVD cases.
For example, Mr Takeda came in the middle of the design group's discussions and practically forced us to implement the glowing blue pilot lamp. (laughs)
I really believe that we've come this far because of our vision. If you simply repeat the process of building up the hardware specs, then you just end up with higher costs and a larger console. I think a better approach is to have a clear vision, decide what you want to accomplish, and then work towards your goal.
We really couldn't give up on that goal once we decided to make Wii a sleepless machine that stays on 24 hours a day. If the fan is spinning in the middle of the night, I could just imagine mothers everywhere pulling the plug right out of the wall because they thought it had been left on again. (laughs)
Reducing power consumption is something that's always been considered for handheld gaming devices, but this is the first time it has been thought of for a home console, isn't it?
Yes, it is. So we had to rely on the know-how of Nintendo's handheld gaming device team, and the cooperation of the chip manufacturer as well. We also tried to incorporate means of lowering power consumption into the entire system, and not just the IC. It felt like trying to achieve the impossible, but fortunately Nintendo has a history of knowing how to work in unfamiliar situations. A variety of techniques for quickly identifying and solving problems have been accumulated over the years, and I think this was an important factor in achieving our goals.
Of course. But since the creative vision included the idea that Wii should not be overly extravagant, meaning that the console is a somewhat specialised device containing only carefully selected technologies, it was not that daunting a task from the outset. However, money was spent on certain aspects of Wii, such as the slot-loading drive and the stand, even though these are areas in which Nintendo would not have considered investing in the past. The reason for this, as Mr Ashida mentioned in the design discussion, is that one of our main goals is for Wii to be accessible to everyone in the family, rather than just another toy for the children. From that point of view, we also had to consider Wii's appearance and fashionability, even if these are contradictory goals when you're the one counting the pennies. (laughs)