Kitaura, voor jou begon dit project met het lezen van het scenario dat Sakamoto had geschreven, nietwaar?
Ja, dat klopt. Voordat ik Sakamoto ontmoette, las ik het scenario en bereidde ik wat storyboards voor. Omdat dit een langdurig project zou worden, leek een goede verstandshouding me van groot belang. Ik was zelfs bereid me uit het project terug te trekken als mijn storyboards Sakamoto niet zouden bevallen.
Ja, dat had ik. Toen Sakamoto echter mijn storyboards zag, werd het helemaal stil in de kamer.
Nee. Sakamoto was doodstil, dus ik dacht dat alle hoop voor mij vervlogen was. Ik dacht dat ik maar beter naar huis kon gaan.
Maar daarom was ik niet stil! (lacht) Ik raakte juist zo geïnspireerd dat ik er geen woorden voor kon vinden. Ik denk dat elk mens stil zou vallen als hij storyboards gepresenteerd krijgt die zijn wildste dromen overtreffen!
Dus de storyboards waren zoveel beter dan je had verwacht, dat je niet wist wat je erover moest zeggen, Sakamoto?
Dus jij raakte diep betrokken bij de productie van de storyboard-tekeningen, Kitaura?
Ja, absoluut. Ik denk dat ik in totaal meer dan 300 storyboards heb getekend. Er waren meer dan 2.000 tekeningen. In deze fase hield ik ook al rekening met het camerawerk en de actie, dus werden het zeer gedetailleerde storyboards. Ik denk dat het me meer dan zes maanden kostte om ze te voltooien.
Er was niets ‘klein’ aan deze schaal! (lacht) Omdat het belangrijk was dat de actieonderdelen en filmpjes naadloos aansloten, kon ik niet gewoon mijn gang gaan met de filmpjes. Als ik tijdens de ontwikkeling het spel te zien kreeg en, bijvoorbeeld, bleek dat Samus’ bewegingen in het spel sneller waren, moest ik de filmpjes aanpassen om ze met het spel overeen te laten komen. En als Samus’ verschijning in de filmpjes bijvoorbeeld te glimmend was, zei Sakamoto dingen als ‘Ze lijkt wel een sportwagen…’
Als resultaat daarvan moesten we vuil toevoegen en de sfeer rondom Samus aanpassen om haar beter te laten samenvloeien. Bovendien zat het scenario dat Sakamoto had geschreven vol met Samus’ gedachten en gevoelens.
Dit keer wilde ik Samus’ menselijke kant op een intrigerende manier naar voren brengen. Ik wilde laten zien dat ze niet alleen cool is, maar ook vriendelijk en sympathiek, en misschien een beetje onvolwassen in haar passie en eerlijkheid.